Även dom små djuren förtjänar att leva

Åh gud jag har haft världens ångest här nu ett tag, har haft en geting som har flygit omkring här ett par dagar men han har inte gjort nått så förutom att bara surra omkring. Men nu när jag skulle in på toaletten så hade han satt sig på toalettstolen, så jag hade världens problem med att få ut honom ur badrummet och tillslut lyckades jag! men så kom mitt dilemma: Skulle jag slå ihjäl honom eller skulle jag släppa ut honom så att han frös ihjäl, just bara för att jag är självisk och inte vill få ett geting stick i munnen eller i rumpen eller någon annanstans och tänkt om han skulle flyga upp till övervåningen så att hunden äter upp honom och så blir båda två lidande! Så jag hade ett tufft val, han var stor också så han har levt ett långt liv utan att skada en enda människa så varför skulle han förtjäna att dö när han inte gjort något ont? Men jag valde att släppa ut honom då kan han iallafall åka in någon annans varma hem. Och självklart efter jag hade släppt ut honom och stängt dörren var jag tvungen att öppna igen för att se om han var kvar (för mitt samvete var inte rent) men han hade flygit iväg förhoppningsvis till ett längre liv! 
Till alla där ute även dom små djuren förtjänar att leva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0