Cykelhjälm?

God kväll!

Varför är de alltid så att alla ideer kommer fram när man ska sova och sen blir man så uppspelt att man inte kan sova längre och att man slutar tillbaka framför datorn igen? 
Men jag kan ju ta upp min första tanke som slog mig nu under kvällskvisten: Läste en insändare i metro att alla cyklister borde anpassa sig bättre med cykel hjälmar, reflexer och "blinkningar". Så ja jag tänkte införskaffa mig en cykelhjälm då att börja med, men sen kom jag fram till, vad ska man ha för hjälm nu för tiden så att den ser bra ut om ni förstår de är ju inte så att man kan cykla runt med en blå eller rosa frigolit hjälm man hade när man var liten och sen till min andra fråga/dilemma: Jag sätter på mig min nya snygga hjälm och ska trampa in mot stan för en arbetsintevju, jag låser cykel och sen då? ska jag knäppa fast hjälmen på väska och kliva in på arbetsintevjun och låtsas om ingenting eller seriöst vart gör folk av sina hjälmar när dom inte cyklar, jag vill ju inte lägga den i väskan då blir ju väska förstörd/uttöjd och jag kan ju inte lägga den i cykelkorgen då lär ju någon garanterat sno den och jag kan ju inte låsa fast den i cykeln heller eftersom jag har en kärringcykel där låset sitter fast. Så hur ska man lösa detta i-landsproblem??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0