grishuvud

Jag tror faktiskt Malmö aldrig kommer sluta chocka mig, dagens chock var ett grishuvud i frysdisken.. Ja vad ska man säga nu har jag sätt ett fårhuvud, ett grishuvud och en halvko i fryskdisken seriöst vad kommer härnäst, ett hästhuvud? 

Men jag måste nog säga de att de skönaste var ju att jag gick där i köttdisken på Citygross i lugna ro och plocka på mig fläskfärs och helt plötsligt kommer jag fram till den " konstiga" delen (seriöst dem borde varna om det eller nått!) och där låg det lite allt möjligt som fårhjärta, kalvhjärna, lammfärs och grishuvudet då. Och där kommer jag gående med min fläskfärs i handen och ser denna stackars gris ligga där och sen kom tankarna så fort " tänkt om färsen jag håller i tillhör den här grisen" " tänk om den levde när dem högg av honom huvudet" "vad ska man äta den till" och sen kom kväljningarna väldigt fort.. 


Kände mig så pass snäll idag att jag var tvungen att dela med mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0